Hinweis für Sachverhalt/Beschwerdegrund / Note regarding the description of the case / reason for the complaint.

Bitte wählen Sie zuerst aus der Auswahlliste aus:

  1. Annullierung
  2. Verspätung
  3. Herabstufung
  4. Gepäck
  5. Sonstiges

Im Anschluss ersuchen wir Sie, hier alle zur Beurteilung der Beschwerde relevanten Angaben (z. B. Anzahl und Namen der betroffenen Personen, genaue Informationen zum Vorfall bzw. Problem, usw.) zu machen. Legen Sie Ihr Ansuchen nachvollziehbar und wenn möglich chronologisch dar.

Bei Unklarheiten werden wir Sie kontaktieren.

Please choose the reason for your complaint from the following list:

  1. Cancellation
  2. Delay
  3. Denied boarding
  4. Upgrading or Downgrading
  5. Baggage
  6. Other reasons

Subsequently, we kindly ask you to provide relevant information that is necessary to evaluate your case (e.g. name and number of affected individuals, details concerning the incident). In order to shorten the time between lodging your complaint and a solution, please set forth your request as accurately as possible and in chronological order.
We will contact you in case of ambiguities.